یزدفردا :حسين مهديزاده اردكاني: این روزها اشفتگی و پریشانی در نزد اصول گرایان بیش از پیش نمایان شده است چرا که سیدمحمد خاتمی با اعلام کاندیداتوری جشن رمانتیک انها را به عزای واقعی تبدیل نموده است. جریان های رادیکال اصول گرایی برای غلبه بر عصبانیت هیستریک خود و بدست اوردن ارامش روحی وروانی خویش اقدام به تخریب محمد خاتمی وطرفدارانش پرداخته اند. ایا این تاکتیک برای محقق شدن استراتژی اصول گرایان که همانا تثبیت و کسب قدرت است لازم وکافی می باشد؟

سیاست های سینوسی دولت نهم بخصوص در زمینه اقتصادی نتوانسته طبقات محروم شهری و روستایی که حامیان اصلی محمود احمدی نژاد در انتخابات نهم بودند را راضی نماید. با توجه به همین موضوع انتظار می رود کاندیدای اصول گرایان با ریزش ارای این طبقات مواجه شود. اصول گرایان با استناد به امارهای تخیلی وتخریب رقیب قدرتمندی چون محمد خاتمی تلاش وافری دارند تا این طبقات را احیا نمایند واز ریزش ارای خود جلوگیری نمایند.

خشونت کلامی ونوشتاری جریانهای راست رادیکال که منشا ان از نظریه بافی هپروت تئوریسین هایشان می باشد به وضوح در تریبون ها و روزنامه ها وسایت های انحصاریشان دیده می شود....

محاسبات بانک مرکزی نشان می دهد که ضریب جینی در پایان دوره خاتمی به ۳۹درصد رسیده است این در حالی است که ضریب جینی(فاصله طبقاتی) در سال ۸۶ به ۴۳درصد افزایش یافته است یعنی دولت محمد خاتمی در جهت بر قراری عدالت موفق تر از دولت نهم بوده ست.

ضریب جینیGini Coefficient توسط یک امار دان ایتالیایی به نام جینی در سال ۱۹۱۲تدوین شد و شاخص عددی برای نمایش نابرابری درامدی در یک جامعه است. در این شاخص که مقدار ان بین صفر ویک است هر چه مقدار عددی ان زیادتر باشد میزان نابرابری در توزیع درامدها بیشتر است وبر عکس هر چه مقدار عددی ان کمترباشد توزیع عادلانه تر خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا